Özel Sayı

Cilt: 5 Sayı: "Cumhuriyetin 100. Yılında Türkiye'de Müzecilik ve Müze Eğitimi" Özel Sayısı, 16.11.2023

Yıl: 2023

Makaleler

İnceleme Makaleleri

Olgu Sunumu

Bibliyografya

Söyleşi

Çeviri

AMACIMIZ


Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi (JIMuseumED), araştırma, inceleme, kritik, derleme ve çeviri makaleleri yayınlamak amacıyla her eğitim seviyesinde müze eğitimini geliştirmeyi amaçlayan uluslararası, hakemli, kar amacı gütmeyen, ücretsiz erişim sunan, çevrimiçi akademik bir dergidir. JIMuseumED, başta Türkiye olmak üzere uluslararası literatürde müze eğitimi ve müzecilik alan çalışmalarını geliştirmeyi amaçlamaktadır. JIMuseumED, başta müze eğitimi, tarihi mekanlarda öğretim ve okul dışı öğretim, somut olmayan kültürel miras eğitimi olmak üzere dağınık halde bulunan çalışmaları bir platform altında toplayarak bu alanda araştırma yapan araştırmacıların önemli bir başvuru kaynağı olmayı hedeflemektedir. Dolayısıyla farklı disiplinlerden araştırmacı ve yazarları JIMuseumED'e katkıda bulunmaya davet ederiz. Dergimiz  eğitim odaklı her türlü müze, tarihi mekan, örenyeri, bilim merkezi vb. alanlarda yapılan hem nitel hem de nicel ampirik araştırmaları, derleme ve yayın kritiklerini kabul etmektedir.

Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayınlanmaktadır. JIMuseumED'te değerlendirmeyi geçen çalışmalar yeni sayı beklemeden ön görünüm olarak (yalnızca araştırma türü çalışmalar) yayınlanmaktadır.

JIMuseumED, bu alandaki çalışmaların nitelik ve niceliğini artırmayı amaçladığından özgür ve açık erişim yayın politikalarını benimsemektedir. Bu amaçla yazıların sunulması, değerlendirilmesi ya da yayınlanması için herhangi bir ücret talep edilmemekte, ayrıca yayınlanmış makalelere ücretsiz ve sınırsız erişim sağlamaktadır.


             13855                             

JIMuseumED

 

KAPSAM


JIMuseumED, müze eğitimi ile ilgili makaleleri yayınlamaktadır. Türkiye'de müze alan çalışmalarına özgü akademik bir derginin bulunmaması nedeniyle, editör kurulu kararıyla, JIMuseumED'in her cildinde en fazla %40 oranında müze alan çalışmalarına da yer verilmesi kararlaştırılmıştır. Derginin kapsamı aşağıdaki çalışmaları içermektedir:

 1. Arkeoloji, Etnografya, Bilim Müzesi/Merkezi vb. her türlü müzeyi eğitim bağlamında ele alan çalışmaları,

2. Örenyerleri, Tarihi Yerler, Bilim Merkezlerinin eğitimsel önemine ilişkin çalışmaları,

3. Türkiye'de ve dünyada müze eğitiminin tarihsel gelişimini ele alan çalışmaları,

4. Müze eğitimi ile ilgili kitaplar, ders kitapları ve dergi makaleleri üzerine eleştirel kritik çalışmaları,

5. Türk araştırmacıları farklı ülkelerdeki müze eğitimi çalışmaları hakkında bilgilendirmeyi amaçlayan çeviri çalışmaları (eser sahiplerinden yazılı izin almak kaydıyla),

6. Somut olmayan kültürel miras ve eğitimi


7. Okul dışı öğretim

8. Müzecilik alan çalışmaları.

JIMuseumED'te çalışmanızın türüne göre üç farklı yayın şablonu kullanılmaktadır. Çalışmanız ile ilgili olanı indirebilirsiniz.

  1. Araştırma/Derleme çalışmaları için,
  2. Çeviri çalışmaları için,
  3. Yayın kritiği için,
  4. Söyleşi için,

Yazarların çalışmalarına ilişkin JIMuseumED Telif Hakkı Devir Sözleşmesi'ni doldurarak sisteme yüklemesi gerekmektedir. (Form'a ulaşamamanız durumunda lütfen iletişime geçiniz. - jimuseumed@gmail.com / galiponer@erciyes.edu.tr)


apa-manual-7th-edition-cover-e1570793003581.jpg"Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi"nde Amerikan Psikoloji Derneği tarafından oluşturulan APA 7 stilinin kullanımı tercih edilmektedir. APA 7 için kısa rehbere buradan ulaşabilirsiniz.

APA 7 ile getirilen yenilikler özetle şu şekildedir:


1. Yayınevinin adresine artık yer verilmemektedir.

  • Covey, S. R. (2013). The 7 habits of highly effective people: Powerful lessons in personal change. Simon & Schuster.

2. Metin içi atıfta daha önce üç yazar ismine yer verilirken Apa 7'de yalnızca ilk yazar ismine yer verilmektedir.

  • müze uzmanlarının görüşlerinin bu konuda önemli olduğunu ifade etmişlerdir (Öner vd., 2019)

3. Daha önce kaynakçada bir araştırmanın en fazla 7 yazarının isimine yer verilirken, Apa 7 ile 20 isme kadar yer verilebilmektedir.

  • Miller, T. C., Brown, M. J., Wilson, G. L., Evans, B. B., Kelly, R. S., Turner, S. T., Lewis, F., Lee, L. H., Cox, G., Harris, H. L., Martin, P., Gonzalez, W. L., Hughes, W., Carter, D., Campbell, C., Baker, A. B., Flores, T., Gray, W. E., Green, G., … Nelson, T. P. (2018).

4. Apa 6'da doi numarası yalnızca DOI: 10.29129/inujgse.393951 şeklinde verilirken Apa 7 ile artık bağlantı şeklinde verilmektedir.

  • Öner, G. (2018). Local Geography and Teaching. Inonu University Journal of the Graduate School of Education, 5(9), 105-129. https://doi.org/10.29129/inujgse.393951

5. İnternet adreslerinden yapılan alıntılarda ".... adresinden erişilmiştir." ifadesi kaldırılmıştır. Yerine kaynak ismi eklenmiştir. Ayrıca alıntılanan başlık italik olarak yer verilmesi istenilmiştir.

6. E-Book'lardan elde edilen kaynakların görüntüleme platformları (Örn. Kindle) artık kaynakçada belirtilmeyecek onun yerine kaynağın yayınevine yer verilecektir.

  • Brück, M. (2009). Women in early British and Irish astronomy: Stars and satellites. Springer Nature. https:/doi.org/10.1007/978-90-481-2473-2

7. Yazarlar ve editörler dışındaki yazarları dahil etmek için açık yönergeler verilmiştir. Örneğin, bir podcast bölümünden bahsederken, bölümün sunucusu dahil edilmelidir; bir TV dizisi bölümü için, o bölümün yazarı ve yönetmeni belirtilir.

8. Toplulukları ifade etmek için etiketleyici ifadeler yerine açıklayıcı ifadelere yer verilmelidir. Örneğin Fakir demek yerine, "yoksulluk içinde yaşayan insanlar" gibi.

9. Kapsayıcı ve ön yargısız bir dil kullanımına özen gösterilmelidir.

10. Geniş kategoriler yerine, daha alakalı ve spesifik olan tam yaş aralıklarını kullanmalısınız. Örneğin 65 yaş ve üzeri demek yerine "65 ile 75 yaş arası" gibi.

11. Metin içindeki örneklendirmelerde italik yerine kelimeler/cümleler çift tırnak ("...") içerisine alınmalıdır.


Kaynak:

Streefkerk, R. (2020, February). APA Manual 7th edition: The most notable changes. Scribbr. https://www.scribbr.com/apa-style/apa-seventh-edition-changes/


APA Stiline Göre Referans Göstermenin Temel İlkesi

APA stilinde genellikle aşağıdaki format temel alınmaktadır:

Yazar. (Yıl). Başlık. Yayın Bilgileri.

 

APA Formatında Nasıl Atıf Yapılır?

APA formatında farklı yayın türlerine ait şablon ve örnekler aşağıda yer almaktadır.

Dergimize gönderilecek yazıların Dergi Şablonu'na göre hazırlanması gerekmektedir.

 

Basılı Kitap

Yazarın Soyadı, İsminin Baş Harfi. (Yayın Yılı). Kitap İsmi. Şehir: Yayınlayan Kuruluş.

Creswell, J. W. (1994). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage Publications.

Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler (32. bs.). Nobel Yayınları


Editörlü Kitap

Yazarın Soyadı, İsminin Baş Harfi., & Yazarın Soyadı, İsminin Baş Harfi. (Eds.) (Yayın Yılı). Kitap İsmi. Şehir: Yayınlayan Kuruluş.

Duncan, G. J. & Brooks-Gunn, J. (Eds.). (1997). Consequences of growing up poor.Russell Sage Foundation.


Basılı Dergi Makalesi

Yazarın Soyadı, İsminin Baş Harfi. (Yayın Yılı). Makale ismi. Derginin Adı, Cilt(Sayı), Sayfa(lar). DOI

Nevin, A. (1990). The changing of teacher education special education: The Journal of the Teacher Education Division of the Council for Exceptional Children, 13(3), 147-148.


Çevrimiçi Dergi Makalesi

Yazarın Soyadı, İsminin Baş Harfi. (Yayın Yılı). Makale ismi. Derginin Adı, Cilt(Sayı), ss. Sayfalar. Doi URL şeklinde verilmeli.

Öner, G. & Öztürk, M. (2019). Okul dışı öğrenme ve öğretim mekânları olarak bilim merkezleri: Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının deneyimi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(Özel Sayı), 1109-1135. https://doi.org/10.29129/inujgse.393951

Karadeniz, C. & Okvuran, A. (2014). Müzede bir gece: Ankara Üniversitesi öğrencileri ile Çorum Arkeoloji Müzesi’nde müze eğitimi. İlköğretim Online, 13(3), 865‐879.

Üztemur, S., Dinç, E. & Acun, İ. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde müze ve tarihi mekân kullanımının 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler algılarına etkisi: Bir eylem araştırması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11(1), 135-168. https://doi.org/10.29129/inujgse.393951

Öner, G. & Çengelci- Köse, T. (2019). Müze ve tarihi mekânlarda değer ve beceri kazandırmaya yönelik Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının görüşleri. Turkish History Education Journal, 8(1), 98-128. https://doi.org/10.29129/inujgse.393951


Yazım Bilgileri Tablosu:

Kâğıt Boyutu
A4 Dikey
Üst Kenar Boşluk
1 cm
Alt Kenar Boşluk
2,5 cm
Sol Kenar Boşluk
2,5 cm
Sağ Kenar Boşluk
2 cm
Yazı Tipi
Palatino Linotype
Yazı Boyutu (Normal metin)
10
Yazı Boyutu (Dipnot metni)
8
Tablo-grafik
10
Satır ve Paragraf Aralığı

Paragrafta önce 0 nk, sonra 12 nk (Tablo ve grafiklerde önce ve sonra 0 nk). Ana başlıklarda aralık önce ve sonra 12 nk şeklindedir.

Satır aralığı Tek. 

Kaynakça'da asılı ve girinti 0,63 cm, Hizalama: Her iki yana yasla, aralık önce ve sonra 6 nk, Satır aralığı Tek.


Çeviri Makaleler:

Bu bölüm Müze Eğitimi alanında Türkçe dışında herhangi bir dilde yayınlanmış önemli görülen makalelerin Türkçe çevirilerini değerlendirmek ve Türk okuyucularla paylaşmak amacı güder. 

 

Çeviri Makale Başvurusunda Şu Hususlara Dikkat Edilmesi Gerekir:

1.         Eserin telif haklarını elinde bulunduran kişi veya kurumdan çeviri ve yeniden yayın iznini almak.

2.         Makalenin tamamını Türkçeye çevirmek.

3.         Çeviride ana metine hiçbir ekleme yapmamak, gerekli görülen açıklama ve değerlendirmeleri (Ç.N.) şeklinde dipnot bölümünde yapmak. 

4.         Başvuru yapılırken eserin Türkçe çevirisiyle birlikte orijinal metni ve izin yazısını da göndermek.




Etik Sorumluluklar ve Politikalar

JIMuseumED'e gönderilen aday makalelerin değerlendirme ve yayın sürecine alınması için aşağıdaki koşulları yerine getirmesi gerekmektedir. Bu koşulları yerine getirmeyen ve dergi yazım kurallarına uygun olmayan makaleler hakem değerlendirme sürecine gerek duyulmadan geri çevrilir ve yazar(lar)a iade edilir.

  1. JIMuseumED’e yayına gönderilen makalelerin başka bir dergide yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere gönderilmemiş olması gerekmektedir. Daha önce bir kongrede sunulmuş olan bildiriler -kongre kitabında çalışmanın bütünü yayınlanmamış olması koşuluyla- ve lisansüstü tez çalışmasından derlenen makaleler gerekli bilgilendirmeyi içeren bir dipnot ile sayfa sonunda belirtilmelidir. Yayınlanan çalışmaların her türlü sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
  2. Dergiye ulaşan çalışmalar, editöryal kurul tarafından dergi kapsamı, özgünlük, yöntem ve yazım kurallarına uygunluk açısından ön incelemeden geçirilir. Ön inceleme süresi 10 gündür. Bu inceleme sonucunda uygun bulunan çalışmalar iki hakemin değerlendirmesine sunulur. Hakemlere değerlendirme yapmaları için 20 gün süre verilir ve bu süre içinde dönüş yapmayan hakeme 7 günlük ek bir süre verilir. Bu süre zarfında çalışmayı değerlendirmez ise Editör tarafından yerine yeni bir hakem atanır. Aday çalışmanın dergide yayınlanabilmesi için her iki hakemden de olumlu görüş alması gerekmektedir. Hakemlerden birinin olumlu, diğerinin olumsuz görüş bildirmesi durumunda çalışma Editör'ün veya üçüncü bir hakemin nihai görüşüne sunulur. Yazar(lar) hakem(ler) tarafından (varsa) önerilen düzeltmeleri yapmakla yükümlüdürler. Hakem(ler)den yayınlanabilir raporu alan çalışmalar "Düzenleme" sürecine girerler. Tarama sonucunda etik açıdan sorunlu olmayan çalışmalar, raporla birlikte yazara gönderilir ve çalışmaya son şeklini vermesi istenir. Son şekli verilen çalışmalar dizgiye alınır. Etik açıdan sorunlu çalışmalar ise Editör tarafından düzeltme talebiyle yazara gönderilebilir veya red verebilir.   Yayın öncesinde çalışma son kontrol ve onay için yazara gönderilir. Onay verilen çalışmalar ön görünümden yayınlanabilir (araştırma çalışmaları) veya yeni sayının yayınlanma tarihini bekleyebilir. Yayımlanan çalışmalar üzerinde değişiklik, ilgili cildin yayınlanma tarihinden en geç 4 gün içerisinde Editör ile iletişime geçilerek gerçekleştirilebilir.
  3. Hakem(ler) yazar(lar)ın, yazar(lar) ise hakem(ler)in kimlik bilgileri hakkında bilgi sahibi değildir. Bu konudaki gizliliği sağlama sorumluğu dergi editörlerine aittir.


Yayın Etiği

Çalışmaların etik ilkelere uyumlu şekilde gerçekleştirilmesi yazar(lar)ın sorumluluğundadır. Yazar(lar) gereken durumlarda çalışmalarına ilişkin ilgili kurumlardan etik kurul onayı ile katılımcılardan onam almış olmaları ve bu durumu araştırmanın "Yöntem" bölümünde belirtmeleri gerekmektedir. Yayın Kurulu ve hakemler gerekli durumlarda bu belgeleri talep ettiklerinde, yazarların ibraz etmeleri beklenmektedir. JIMuseumED’de yer alan etik görev ve sorumluluklar, ulusal ve uluslararası alanlarda taranan dergilerin yayın politikaları ile açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan rehberler ve politikalar dikkate alınarak hazırlanmıştır. COPE Politika ve Rehberleri için tıklayınız.

cope_logo.png

Etik Kurul İzni

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği insanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onaya ilişkin bilgiler çalışmanın makalenin son bölümünde belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine aynı bölümde açıkça ifade edilmelidir. 

Etik Kurul İzni Gerektiren Araştırmalar:

  • Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar,
  • İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
    İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
  • Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
  • Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar,

      Ayrıca;

    • Olgu sunumlarında “Aydınlatılmış onam formu”nun alındığının belirtilmesi,
    • Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
    • Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun araştırmada belirtilmesi gerekmektedir.


    Yazarların Etik Sorumlulukları ve Hakları

    JIMuseumED’e çalışma gönderen yazar(lar)ın aşağıdaki etik sorumluluklara uyması beklenmektedir:

    1. Dergiye çalışma gönderen tüm yazarların evrensel etik ilkeler (bilimsel doğruluk, veri ve analiz güvenirliği, dürüstlük, tarafsızlık ve sosyal sorumluluk vd.) çerçevesinde hareket etmesi beklenmektedir.
    2. Yazar(lar)ın gönderdikleri çalışmaların özgün ve güncel olması beklenmektedir. Yazar(lar)ın yararlandıkları bütün çalışmalara eksiksiz ve doğru bir biçimde atıfta bulunmaları ve/veya alıntı yapmaları (Apa 7 versiyonu) gerekmektedir.
    3. Bilimsel bir çalışmada yazar olarak yer verilen kişi veya kişilerin, çalışmaya önemli katkı sunduğu ve çalışmanın içeriğinin tüm sorumluluğunu taşıdığı anlamına gelmektedir. Aksi durumlarda çalışmaya katkı sağlamayan kişilere yazar olarak yer verilmemelidir.
    4. Yazar(lar)dan değerlendirme süreçleri çerçevesinde makalelerine ilişkin ham veri talep edilebilir. Yazar(lar) talep edilen veri ve bilgiyi Yayın Kurulu'na sunmak ile sorumludurlar.
    5. Yazar(lar)ın yayımlanmış, değerlendirme aşamasındaki çalışmasıyla ilgili bir yanlış ya da hatayı fark etmesi durumunda dergi editörünü bilgilendirme, çalışmasını düzeltme veya geri çekme işlemlerinde editörle iş birliği yapma sorumluluğu bulunmaktadır.
    6. Yazar(lar) çalışmalarını aynı anda birden fazla derginin başvuru sürecinde bulundurulmaması ve başka bir dergide yayınlanmamış olması gerekmektedir.
    7. Değerlendirme süreci başlamış bir çalışma için yazar ekleme-çıkarma, yazar sırası değiştirme gibi bir işlem talep edilemez.

    Haklar 

    1. Çıkar çatışması ve/veya etik gerekçelerle çalışmalarını gönderilmemesini istediği hakemleri Editörlere bildirerek belirleyebilirler.
    2. Hakem raporlarına ve editör kararlara itiraz edebilirler.
    3. Basım sürecinde ortaya çıkan maddi hatalar sebebiyle, ilk yayımlanacak sayıda çalışmasındaki sorunlu yerler için veya kendisinden kaynaklanmış bilgi hataları için editörlerden erratum talep edebilirler.

Geri Çekme ve Hatalı Uygulamalar Politikası

  • Yazarlar, çalışmalarını değerlendirme sürecindeyken geri çekebilirler.
  • Yayınlanan çalışmalarda hata tespit edilmesi durumunda Yazar yayından sonraki 4 gün içerisinde Editör ile irtibata geçerek düzeltme talep edebilir. Ancak yayım sürecinin üzerinden 5 gün ve daha fazla bir süre geçmesi durumunda ise yazar bir sonraki sayıda hata bildirimi yapılmasını isteyebilir. Editörler bu bildirimi yayınlamakla sorumludurlar.


Değerlendirme Sonucuna İtiraz Etme

JIMuseumED'te değerlendirme sonucuna ilişkin yazarlar itirazlarını gerekçe ve bilimsel dayanaklarıyla jimuseumed@gmail.com e-posta adresine iletebilirler. Yapılan itirazlar yayın kurulu tarafından değerlendirilerek yazarlara geri bildirim sağlanır. İtirazların olumlu bulunması durumunda yayın kurulu çalışmanın yeni hakemlerle tekrar değerlendirme sürecine alınmasını sağlayabilir.


Hakemlerin Etik Sorumlulukları

  • JIMuseumED’e gönderilen çalışmalar, isimsiz olarak ilgili alanda en az iki hakeme değerlendirilmek üzere gönderilir. Hakem değerlendirmelerinde makale hakkında olumlu ve olumsuz görüşün eşitliği durumunda editörün veya üçüncü bir hakemin görüşü alınır.
  • JIMuseumED’de çift kör hakem değerlendirme süreci benimsenmiştir, yazar ve hakem birbirlerinin kimliğini bilmemektedirler. Bu bağlamda JIMuseumED’de çalışma değerlendiren hakemlerin aşağıdaki etik sorumluluklara sahip olması beklenmektedir:
    • JIMuseumED’in yayın ilkelerini incelemek,
    • Sadece uzmanlık alanı ile ilgili çalışmaları değerlendirmeyi kabul etmek. Uzmanlık alanı olmadığı halde sadece makalenin konusu hakkında fikir sahip olabilmek adına değerlendirmeyi kabul etmemek, 
    • Değerlendirmeyi yaparken yansız olamayacaklarını fark ettiklerinde değerlendirme yapmayı reddetmek,
    • Değerlendirme sürecini belirli bir zaman çerçevesinde tamamlamak,
    • Tarafsızlık ve gizlilik çerçevesinde değerlendirme yapmak,
    • Çıkar çatışması gibi bir durumla karşılaştıklarında, değerlendirme yapmayı reddetmek ve bu durumu editöre bildirmek,
    • Değerlendirdikleri makalenin aynı anda bir başka dergiye gönderildiğini tespit ettiklerinde durumu editöre bildirmek,
    • Değerlendirmeyi yapıcı ve nazik dille yapmak. Düşmanlık, hakaret ve iftira gibi kişisel yorumlar yapmamak,
    • Değerlendirmelerin makalenin içeriği ile ilgili olmasına dikkat etmek. İnanç, mezhep, ırk, cinsiyet siyasi düşünce gibi faktörlerin değerlendirme sürecine kesinlikle etki etmemesi konusunda kapsayıcı ve duyarlı davranmak.


Çıkar Çatışması

JIMuseumED, gönderilen çalışmaların değerlendirme sürecine dahil olan yazarların, potansiyel çıkar çatışmasına ya da önyargıya neden olabilecek finansal, kurumsal ve bireysel ilişkiler dahil mevcut ya da potansiyel çıkar çatışmalarını beyan etmelerini talep ve teşvik eder. Bir çalışma için alınan her türlü finansal vb.  destekler Editör Kurulu’na beyan edilmelidir. Yazarlar, hakemler ve editörler ile ilgili her türlü mevcut veya potansiyel çıkar çatışması durumları COPE rehberleri çerçevesinde çözülmektedir.


Açık Erişim Politikası

JIMuseumED açık erişimi destekleyen bir dergidir ve yayımladığı içeriği herhangi bir kısıtlama yapmaksızın doğrudan açık erişime sunar. JIMuseumED, yayımladığı içerikle bilimin açık erişim politikasıyla desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. JIMuseumED, 12 Eylül 2012 tarihli "Budapeşte Açık Erişim Girişimi" kabul edilmekte ve desteklenmektedir. 
original-1516959411.png?t=eyJ3aWR0aCI6ODAwLCJoZWlnaHQiOjYwMCwib2JqX2lkIjoyMjgyNTQxfQ==--fcd0fe016ed6f6599158a805c134fea3b341edf4


Aşırmacılık (Plagiarism) Taraması

JIMuseumED’e gönderilen tüm aday çalışmalar iThenticate yazılımı ile taranmaktadır. JIMuseumED akademik aşırmacılık taşıyan tüm aday makaleleri editörlük aşamasında reddetme hakkına sahiptir. JIMuseumED'de intihal programı olarak iThenticate kullanılmaktadır. Başkalarının veya kendinizin önceki çalışmalarını tartışmanızda yer verirken lütfen her durumda yararlandığınız çalışmayı doğru bir şekilde alıntıladığınızdan emin olunuz. Yazar(lar) aşağıda bazıları örneklenen her türlü intihalden ve etik suistimalden kaçınmalıdırlar.

Kendi kendine intihal: Yazar(lar)ın önceki yayınlarından alıntı yapmadan cümle veya bölümlere yeni çalışmasında yer vermesi. İfadelerin yazarı siz olsanız bile alıntılamadan çalışmanızda yer vermeniz kabul edilemez.

Dilimleme: Bir araştırmanın sonuçlarını, araştırmanın bütünlüğünü bozacak şekilde ve uygun olmayan biçimde parçalara ayırıp birden fazla çalışmada yayımlamak. 

Veri Manipülasyonu / Veri Üretimi / Sahtecilik: Araştırmada gerçekte var olmayan veya tahrif edilmiş verileri kullanmak. Sonuçlar yalnızca veri toplama araçlarıyla elde edilmiş veri setlerinize dayandırılmalı ve raporlanmalıdır.

Yukarıda belirtilen ve buna benzer etik suistimaller durumunda Editör Kurulu şüphelenilen araştırmaya ilişkin COPE akış şemalarını takip ederek ilgili süreçleri işletecektir.

ithenticate.jpg


Lisans Politikası ve Telif Hakkı

JIMuseumED’in yayınlanma modeli Budapeşte Açık Erişim Girişimi (BOAI) bildirgesine dayanan açık erişimli bilimsel bir dergidir. Derginin arşivine https://dergipark.org.tr/tr/pub/jimuseumed/archive adresinden ücretsiz olarak erişilebilir. Yazarlar JIMuseumED’te yayınlanmış çalışmalarının telif hakkını elinde tutar. JIMuseumED’in içeriği, Creative Commons Alıntı-GayriTicari (CC BY-NC) 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayınlanmaktadır. Söz konusu telif, üçüncü tarafların içeriği uygun şekilde atıf vermek koşuluyla, ticari olmayan amaçlarla paylaşımına ve uyarlamasına izin vermektedir.

 by-nc.png

Makale gönderimlerinde tüm yazarların JIMuseumED Telif Hakkı Devir Sözleşmesi'ni doldurarak sisteme yüklemesi gerekmektedir.

Arşivleme Politikası

JIMuseumED'de yayınlanan tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler .pdf formatında TÜBİTAK Dergipark Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.

dergipark_logo.png


Sorumluluk Reddi 

JIMuseumED'te yayınlanan çalışmalarda ifade edilen görüşler ve fikirler JIMuseumED'in editörleri, yayın kurulu ve yayıncısının değil, yazar(lar)ın bakış açılarını yansıtır. Editörler, yayın kurulu ve yayıncı bu gibi durumlar için hiçbir sorumluluk ya da yükümlülük kabul etmemektedir. Yayınlanan içerik ile ilgili tüm sorumluluk yazarlara aittir.


Gizlilik Beyanı

JIMuseumED'e çalışma gönderirken istenilen telefon, adres vb. gibi tüm kişisel bilgiler sağlıklı bir süreç işletebilmek için yalnızca Editörler tarafından gerekli görüldüğü durumlarda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka amaçlarla kullanılmayacağını ve üçüncü taraflarla paylaşılmayacağını beyan ederiz.


Etik Olmayan Bir Durumla Karşılaşırsanız

JIMuseumED'te Etik İlkeler ve Yayın Politikası bölümünde bahsedilen etik sorumluluklar dışında etik olmayan bir durumla karşılaşırsanız jimuseumed@gmail.com adresine e-posta yoluyla lütfen bildiriniz.


Yayınlama Ücreti

JIMuseumED, ücretsiz bir dergidir. Yazar(lar)dan herhangi bir aşamada ücret talep etmemektedir.

JIMuseumED, ücretsiz bir dergidir. Yazar(lar)dan herhangi bir aşamada ücret talep etmemektedir.

Map

JOURNAL OF INTERNATIONAL MUSEUM EDUCATION [JIMuseumED]

by-nc.png This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License

27839download